24 Nisan 2010 Cumartesi

Uzaktan Kumandalı Araba Devre Şeması

İnterneti ilk kullanmaya başladığım zamanlarda , kumandalı arabayı kendim yapabilsem diye uğraşırdım. Çok yerde devre şeması aramıştım o zamanlar hiç denk gelmemişti. Bugün vizeleriminde patlamasını fırsat bilerek kumandalı arabamı tamamıyla parçaladım (Yok ama kesin toplarız ) içerisinde Rx-2B diye bir entegre çıktı , muhtemelen kumandada da Tx-2 entegresi vardır dedim. Öylede çıktı. İnternette bu entegreyi arattım ki neler göreyim. Test devreleri arasında zaten uygulamanın birebir devre şeması var.






İki devrede de alıcı verici anten katları , beslemeler , kumanda sinyalleri açıkça gözüküyor. Araba içerisinde motorları sürmek için ise 6 transistörlü yüksek akım sağlayan köprü devreleri var. Zannediyorum bunlara H köprüsü deniyor motor yönüde söz konusu çünkü. Ha birde unutmadan bu entegre direk uzaktan kumandalı araba sürmek için yapılmış. Böyle de bir enteresanlık söz konusu. Gerçi sağlam bir piyasası var neden yapmasın adamlar demi...Entegre dışarıda ne kadar dır bir fikrim yok.Ama uygulama geliştirmesi için zor olmayan entegreler olduğu belli. 

2 yorum:

hasan özkul dedi ki...

selamlar, 2 tane uzaktan kumandalı arabamız var, bir kumanda ikisini birden çalıştırıyor, acaba nasıl düzeltebilirim saygılarımla.

Çağın dedi ki...

Bildiğim kadarıyla oyuncak arabalar 27Mhz lik bir sinyal kullanıyorlar .Hem kumanda hem de arabada , anten katında ki kondansatör ya da bobin değerleriyle oynayıp rezonans frekansını dolayısıyla çalışma frekansını kaydırılabileceğini düşünüyorum ...